torsdag den 27. september 2012

Back on track!


Det er jo ikke nogle hemmelighed at løb er sundt. Løb er det bedste måde at forbrænde kalorier på, og du har det fantastisk efter du har løbet.


Nogle løber for at tabe sig, nogle for at komme i bedre form og nogle der bare løber for at vedligeholde formen. I mit tilfælde løber jeg både fordi jeg elsker den følelse jeg får når jeg har løbet, eller i det hele taget bare trænet, men også fordi jeg prøver at tabe mig. Jeg elsker virkelig at løbe! Men fordi jeg har en skæv ryg og har været til røntgen og sådan noget halløj, fik jeg af vide at jeg skulle holde mig i ro. Men nu må jeg begynde at træne igen, og det betyder at jeg skal i form igen!
Jeg har været ude og løbe i dag i idrætstimen, og er så glad for det! Jeg løb kun 6,5 km., men jeg starter stille og roligt ud ;-) 

Imorgen er der kulturaften i den by jeg bor i, hvor jeg også har meldt mig til "Kulturnat-løbet". Sidste år deltog jeg også i det, men der var jeg med til børneløbet(det er kun på 1,5 km hihi) og det vandt jeg, en lille "yeah" følelse selvom jeg var en af de ældste.




Men i år skal jeg så deltage i voksenløbet som er på 4,5 km. Håber det kommer til at gå godt, jeg er lidt ligeglad med hvor lang tid jeg løber den på, bare jeg gør det, så jeg kan komme ordenligt i gang med min træning igen! 

Jeg foretrækker at løbe med musik i ørene. Hvis man finder nogle sange med en god rytme, er det meget mere motiverende at løbe, og det er også bevist at man faktisk løber længere når man hører musik! 

Husk nu at strække ud efter træning, ellers kan du godt risikere at skal have fat i en kørestol de efterfølgende dage, hihi.

Hvis du gerne selv vil i gang med at løbe, ved jeg at iform har mange "kom godt igang med løb" artikler, så smut en tur forbi deres hjemmeside, http://iform.dk/l%C3%B8b


Kys og kram! 

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar