mandag den 24. september 2012

Første indlæg!



















Hej søde læsere!
Har kastet mig ud i noget helt nyt - nemlig at blogge. Jeg har længe gerne ville i gang, men jeg har tvivlet lidt. Men her er den så! Jeg har tænkt mig at blogge om sundhed, motion, min egen mad og forhåbentlig nogle lækre opskrifter, hihi.
Jeg lever selv meget sundt, og ifølge dem omkring mig også "fanatisk". Jeg gik på slankekur 14. januar 2011, og har siden tabt mig 15 kilo, så hvis nogle har lyst, giver jeg også gerne nogle vægttabstips, da jeg selv føler at jeg har ret godt styr på det :-)



Kys og kram!

9 kommentarer:

  1. hej:-) jeg vil godt have nogen tips/råd om slankekur og sund mad(-: ved nemlig ikk hvordan jeg skal komme igang:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber jeg kan hjælpe dig!
      Nu ved jeg jo ikke hvordan du spiser eller om du dyrker motion eller noget. Men basic er, at du skal sørge for at spise morgenmad hver dag. Morgenmad sætter din forbrænding igang, og sørger for man ikke går og overspiser i løbet af dagen. Sørg for at spise massere af grøntsager og fuldkorn(groft brød, havregryn) og dyrk noget motion! ;-)
      Hvis du ikke lige orker at starte med halvanden time i fitness, så gå eller cykle nogle ture.
      Og lad vær med at spise slik mm.(chips, chokolade, sodavand osv.) hver dag, men begræns det, og sig at du for eksempel kun skal spise det i weekenderne.
      Jeg håber det var nok indtil videre, eller skriv til mig på min mail: tansemuse_1996@live.dk
      Jeg laver gerne indlæg med hvad jeg spiser, og hvordan jeg motionere på en dag, hvis det er :-))

      Slet
  2. Hej :-)

    Jeg spiller 1,5 times fodbold 3 gange om ugen + kamp hver weekend. Spiser rimelig sundt, men kunne godt tænke mig høre om du har nogle gode råd, hvis man gerne vil tabe sig og helst rimelig hurtigt? Ved du hvad man skal gøre hvis nu man spiser lidt for meget i løbet af dagen, hvordan kan man skære ned uden at sulte sig?

    Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad du gør når du er ude hos andre mennesker (venner eller familie) og der bliver serveret dessert/kage/slik. Spiser du det bare eller takker du nej? Jeg ved nemlig ikke hvad jeg skal gøre når jeg bliver budt på sådan noget, fordi jeg synes også det er lidt uhøfligt bare at takke nej.

    Jeg har været igennem en "slankekur" hvor jeg tabte mig 5 kilo på 5 uger (det var de 5 uger inden sommerferien). Jeg spiste næsten ingen ting, så kunne godt tænke mig at vide hvordan man kan tabe sig, uden at "sulte sig".

    Håber virkelig du vil hjælpe mig.

    SvarSlet
  3. Hej igen

    Vil bare sige at jeg er 165 cm høj. Det kan være du kan sammenligne det med hvor høj du er og hvor meget du spiser?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nicoline! :-)

      Vil lige starte med at sige at jeg er 163 høj.
      Det jeg selv gør at at spise 3 hovedmåltider(morgen, middag, aften) som så er størrer end de 2-3 mellemmåltider jeg spiser. Det er vigtigt at spise nogle mindre mellemmåltider i løbet af dagen, for så undgår du at dit blodsukker falder, og at du overspiser ved de andre måltider.
      Der er absolut INGEN grund til at sulte sig selv. Men i stedet for hvidt brød, så vælg fuldkornsbrød eller rugbrød. Det mætter mere, og du behøver ikke spise lige så meget før du bliver mæt.
      Lad være med at være fuldstændig fanatisk med din kost. Nu ville dem der kender mig rulle øjne, for jeg er selv fanatisk. Men hvis du er ude og spise eller er til fødselsdag behøver du altså ikke takke nej til alt det gode. Men du kan jo nøjes med kun at tage ét stykke kage, og en lille håndfuld Haribo, istedet for at køre kage og slik uhæmmet ned. Så spis det med måde, så kan det ikke gå helt galt.

      Jeg har jo været på kur i laaaaaaang tid, så mine venner og min familie ved at jeg ikke spiser hverken hvidt brød, slik eller noget. Så enten spiser jeg lidt frugt hvis jeg er til fx. fødselsdag eller også spiser jeg slet ikke noget af det. Men som sagt, det er mig, og du behøver altså overhoved ikke være fanatisk!

      Jeg laver højst sandsynligt et blogindlæg om min mad på en dag, så kan du se lidt nærmere på det. Håber du kunne bruge det til noget, ellers skriver du bare igen selvfølgelig!

      Knus Tanja! <3

      Slet
  4. Søde, pas på det ikke tager overhånd, det var netop sådan at mit helvede med nu 13 års sygdomsforløb, som jeg desværre ikke er kommet ud af endnu.

    SvarSlet
  5. Aj det er jeg godt nok ked af at høre! Hvilken form har du så?

    SvarSlet
  6. Hej Tanja :-)
    Jeg håber virkelig du kan hjælpe mig?
    Jeg er en 15-årig pige, præcis som dig, og som dig går jeg også meget op i at leve sundt( ingen slik, chips, sodavand, hvidt brød osv.). Det har gjort jeg har tabt mig omkring 10 kilo. hvilket jeg er RIGTIG glad for....Men her på det sidste har jeg fået det sygeste ædeflip, og det er jeg rigtig ked af, hvor jeg tager fucking meget på af det, og min maver ligner en ballon :-( Jeg kan simpelthen ikke stoppe, når jeg først er begyndt med noget mad. F.eks. med havregryn(om eftermiddagen), når jeg først har taget en portion, kan jegsimpelthen ikke stoppe igen, og det ender med at jeg spiser til jeg ikke kan mere ( vi snakker måske om 300 g havregryn eller mere?) OG jeg er så ked af det..Har du nogle råd til hvad jeg kan gøre for at undgå dette?
    Jeg håber virkelig du kan hjælpe, jeg vil ikke leve sådan her mere!
    Plzz hjælp mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kathrine:-)

      Wow hvor er det godt gået at du har kunnet tabe dig så meget! Jeg kender godt det med at man bare spiser, jeg gør det også selv en gang i mellem men det er efterhånden ved at være lang tid siden jeg sidst gjorde det, men jeg får det også altid så dårligt over det.
      Det jeg er begyndt at gøre hvis jeg får den der lyst til bare at køre mad ned er at jeg fx. laver en kop te(Hvis det altså er noget du kan lide) og sidder og drikker det, og er evt. på computeren for ligesom at glemme madtrangen. Ellers tager jeg et tyggegummi eller går ud og går en lille tur, for at få tankerne væk fra det. Prøv at gør det næste gang du får lyst til det. Det virker ihvertfald for mit vedkommende.
      Men det har ikke noget at gøre med at du sulter dig vel??

      Håber du kan bruge det, ellers så skriv igen! <3
      Knus Tanja<3

      Slet