mandag den 22. oktober 2012

Butternut squash

Igen i dag var det mig der lavede mad derhjemme. Det er jo højsæson for græskar og deres "efterkommere" og det skal da udnyttes! Bl.a. Butternut squash som jeg da lige skulle prøve, og nøj det smager godt. Det smager lidt som kogte gulerødder, bare bedre. Okay det lyder måske ikke som den store smags oplevelse, men jeg synes nu det er godt!
Det jeg gjorde var at jeg tog squashen og skar den midt over, og skrapede kernene ud, og dermed udhulede den en lille smule. Så penslede jeg de to halve squash med en liiiiille bitte smule olivenolie og puttede dem ind i den forvarmede ovn (på 180 grader). Jeg lod dem stå der inde i 30 minutter og tog dem så ud og fyldte nogle grøntsager - peberfrugt, løg, basilikum, tomat og noget af squashen og et par oliven ned i hullet og så ind i ovnen igen i 15 minutter. Sammen med det spiste jeg en halv bøf og en lækker salat, mhh! 

Det er sådan den ser ud :-))


Det er dog kun halvdelen af squashen der er her,da jeg synes den var ret stor at spise alene 


Knus !


Ingen kommentarer:

Send en kommentar