fredag den 26. oktober 2012

Chokolade og atter chokolade



Mmmmh chokolade! Jeg tror de fleste mennesker elsker chokolade, så derfor tænkte jeg, hvorfor ikke dele nogle af chokoladens fordele og glæder med jer?
- Det skal lige siges, at det er mørk chokolade jeg snakker om her, 70 % eller derover. Altså det er ikke chokolade som marabou eller andre "chokolader" fyldt med sukker.

1. Chokolade reducere stress symptomer, fordi stoffer i chokoladen får dig til at slappe af. 
2. Chokoladen øger blodtilføreslen til dine lunger og organer, og er desuden også godt for dit hjerte! 
3. Det giver din hjerne bedre ydeevne. 
4. Det er især godt at spise chokolade når du har menstruationssmerter, da chokoladen faktisk kan modvirke nogle af smerten! 
5. Jeg har aldrig vidst om det var sandt, eller bare en myte. Men nu har jeg altså læst det flere steder og det lyder til at være sandt. Mørk chokolade giver altså fastere bryster, utroligt nok! 
6. Chokolade er fyldt med mineraler og vitaminer.
7. Mørk chokolade virker antidepressiv, og er ligesom kroppens egen lykkepille. 

Det er allerede kendt, at mørk chokolade er sprængfyldt med antioxidanter, men faktisk indeholder gude-spisen flere antioxidanter end grøn te og blåbær. Så der er god grund til at nuppe et stykke mørk chokolade, hvis du føler, at du mangler energi.

En opskrift på grovboller med mandler og chokolade:  http://www.familiejournal.dk/Mad/Bagvark/2011/03/11-Grovboller-med-mandler-og-chokolade.aspx

Min egen favorit chokolade er den på 86 %. Jeg har aldrig smagt chokolade med højere procent, men kunne faktisk godt tænke mig det, hihi.


God weekend! ;-)

1 kommentar:

  1. Chokolade med højere kakaoprocent, smager ret forfærdeligt. Jeg smagte engang en chokolade med 99% kakaoindhold. Det er ikke muligt at få i Danmark, men det gør egentlig heller ikke noget, for det var værre end at tage en stor skefuld god kakaopulver ind i munden. Eeew :/

    SvarSlet