søndag den 7. oktober 2012

Én dej, 3 retter

Jeg havde aftalt med mine forældre i går at jeg ville lave aftensmad, so i did. Og jeg lavede en super nem og lækker porrertærte. Dejen lavede jeg af en håndfuld mandler og havregryn som jeg malede til mel, 1 æg, 1½ dl. mælk og rugmel og fuldkornsmel til dejen blev som den skulle være. 

Så æltede jeg det godt sammen og lavede det til en kugle som jeg så bagefter rullede ud med en kagerulle, og kom op i en smurt tærteform. 


Dejen i forme ;-)


Et billede af den ikke helt færdige porrertærte


Inden den skulle i ovnen. 





I tærten kom jeg kogte porrer(selvfølgelig) i, skinke og kyllingstrimler, tomater, og hældte en mælke- og æggeblanding over, så det hele hænger sammen. 180 grader i ovnen i en halv times tid og voila! Så er der mad ;-)



Der blev også dej til en sund æbletærte!
(Og en "grissini" stang, men den spiste jeg , hihi)


Billederne nedenunder var to lækre salater som min mor havde lavet, som vi spiste til porrertærten:-*


Ingen kommentarer:

Send en kommentar